söndag, juli 5

Underbara semester

Jag (eller eg. min man) har precis gått på semester! Eftersom jag hittills varit "studerande" har jag ännu ingen rätt till detta underbara påfund som betald semester faktisk är. Många har inte denna rättighet, utan arbetar hela dagarna - varje dag - året om - för sin försörjning, tänk på det och njut av er semester! Lyckligtvis har jag en man som är mer än villig att försörja mig under denna tid. Semesterkänslan dämpas dock något av det trista faktum att jag har en uppsats att slutföra för att kunna ta ut min lärarexamen. Många meter anteckningar och kilo litteratur har fått följa med hit upp till de norrländska skogarna.

Lite ledigt ska jag i alla fall ha! Förhoppningen är att få vara ute så mycket som möjligt, den svenska sommarnaturen är ju faktiskt fantastiskt underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar