torsdag, juli 9

Safta och sylta

Gårdagen tillbringade jag (som det anstår en riktig kvinna) vid spisen!

Jag syltade lingon:
Jag marmeladerade(?) rabarber och ingefära (efter Leilas recept):



(Gott men väldigt sött)!
Jag saftade rabarber (också med hjälp av Leila):

(God och frisk med ganska sur)!

Några burkar och flaskor blev det i alla fall! Det blev faktiskt ännu några till, men de var för fula för att få vara med på bild!


Nu ska jag baka tårtbottnar, L fyller år imorgon och då blir det tårta till frukost!





3 kommentarer:

  1. du kan bli MIN fru! men till dess, hälsa maken och gratulera!

    SvaraRadera
  2. Det är gjort, han hälsar och tackar! Lite din fru är jag ju, bär din ring m förlovnings- och vigselringen! ;)

    SvaraRadera
  3. det är förstås sant! hoho!

    SvaraRadera