onsdag, juli 15

Sköna skor!

Under bilresan på väg till Semestern slog det mig plötsligt efter mer än halva vägen att jag glömt mina joggingskor! Jag som alltid inbillat mig att jag avskyr att jogga har under senare tid börjat gilla det mer och mer. Det känns nyttigt och stärkande att få flåsa ordentligt, liksom det gör att komma över självskapade mentala hinder.

Planen att förbättra konditionen under de kommande veckorna fick sig alltså en törn. Min snälle man ställde dock upp och köpte nya skor. Jag har tittat på dem förut men tyckte då att de var alldeles för dyra! Lycka var det därför att hitta dem just i min storlek till en tredjedel av ursprungspriset! De är så sköna! Inga skavsår eller blåsor så långt ögat kan nå (eller kanske så långt fötterna orkar springa). Jag har faktiskt redan varit ute flera gånger och sprungit innan frukost. Och jag måste säga att även om stans trottoarer med tuggummi, godispapper och hundbajs kan ha sin charm så föredrar jag skogsvägarna här kantade med blåklockor, prästkragar och rödklöver! Härlig start på morgonen! Sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar