tisdag, november 3

helg i timmerkojan

Fredag till söndag huserade vi i stugan, eftersom svåger hade gäster nere på Länstra. Mesta tiden tillbringades för min del med att elda, plugga och läsa i Moa Martinsons "Mor gifter sig", medan Larsa hölls i garaget och skruvade traktormotor.



På lördagseftermiddagen tog jag en paus i pluggandet, drog på gummistövlar och gick ut för att plocka lite ris och mossa innan snön lägger sig:


Ett par små bordssgranar strök också med.


Den mesta mossan var ljusgrön och gul och jag fick leta länge innan jag hittade den mörka gröna som jag var ute efter...



...men tillslut hittade jag vad jag ville ha, och korgen blev full av mossa, kalt blåbärsris och bladigt lingonris!



Söndagsmorgonen bjöd på ett frostigt landskap:










2 kommentarer:

  1. Fin fina lovikavantar noterades! Tror inte att mina är riktigt lika bra...men ändå inte så dumma för att vara första vantarna måste jag säga.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, är de färdiga? Kanske tittar förbi för "inspektion" en sväng i helgen om ni är hemma, ringer innan iaf!

    SvaraRadera