onsdag, september 16

Älgjakt och soluppgång

Jag har varit på älgjakt den senaste veckan, tillsammans med pappa och syster Ida. En väldigt fin vecka blev det och vi har haft jättetrevligt tillsammans med varandra och andra. Välgörande är nog det ord som sammanfattar hela upplevelsen bäst!

Morgnarna blev tidiga (uppstigning kl.5) och det var fortfarande mörkt vid första turen till utedasset. Ett par gånger stod termometern runt 0 då vi klev ur sängarna och gick ner i köket, annars var det ca 5 lagoma grader på förmiddagarna. En morgon när jag hunnit några steg bort från stugan kände jag en riktigt varm vind, jag frös ingenting trots endast ett underställ på kroppen. När jag klev in i stugan igen och kommenterade värmen sa pappa som höll på att göra matsäcksmackor: -Ja, men det är så konstigt, det är ändå bara 6 grader på termometern. Konstigt tyckte också jag, gick och kollade: - Nja, inte 6 men 16 grader!

Tidiga och (oftast) kyliga morgnar betyder att jag fått se riktigt fina soluppgångar, och några fångades också på bild:





Det är sällan man får se solen gå upp, men desto mer fantastisk när det väl händer!

2 kommentarer:

  1. vad fint! särskilt bild 3 där solen kommer genom molnen.

    hoppas dock att ingen stackars älg kom till skada.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni verkar ha haft det!

    SvaraRadera