tisdag, augusti 11

Tillbaka i Gävle

Vi är tillbaka i Gävle! Det är alltid lite trist när semestern tagit slut, men det känns ändå helt ok att leva vardagsliv igen!

Det blev inte lika mycket gjort på uppsatsen nu i sommar som jag föreställt mig, som vanligt försvinner tiden på något märkligt sätt utan att man vet vad man egentligen gjort med den...
Jag ska verkligen försöka skapa mig några bra rutiner och ett mentalt fokus som hjälper mig få färdigt denna evighets-uppsats! Jag ska gå iväg till högskolebiblioteket nu och lämna tillbaka en bok, tänkte då passa på att försöka hitta en historieuppsats med bra upplägg att "malla" lite ifrån, kanske hjälper mig att komma igång med skrivandet.

Igår hade Larsa namnsdag, så jag testade mina små mini-pajformer som jag fått av systerdotter Tuva. De fungerade finfint, så nu måste jag skaffa fler så det går att göra ett helt gäng minipajer samtidigt! Det är ju mycket bättre att få en HEL paj än bara en bit!



Små äppelpajer blev det alltså till efterrätt, med både kakbotten och smul på toppen. Marsánsåsen till var såklart ett måste. Larsas ansikte lyste upp när skålen kom fram ur kylskåpet och sa: -Åh jaaa, det blir marsán till! (hoppandes jämfota)
A man easy to please! Jag älskar honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar