lördag, september 25

byxor för låghalta...?

Förra lördagen var jag och Maria på stan hela dagen och ekiperade henne inför jobbstarten. Vi hittade båda två jättebra jeans (samma märke, samma modell- samma genetiska förutsättningar måntro?) och en hel del annat. Bland annat köpte Maria ett par klassiska svarta byxor. Som alltid då en ursprungsTorung köper byxor var de tvugna att läggas upp en bit, vilket jag lovade att fixa åt henne. När vi nålade upp dem tyckte jag det kändes som att de olika byxbenen vikts in olika mycket, men tänkte att "det har väl blivit lite snett någonstans, det rättar jag till sedan". När jag i förrgår tog fram dem för att klippa och sy upptäckte jag att det skiljde över en tum mellan de olika benens orginallängd! Nu skulle de ju ändå tas upp en bit, men hur roligt skulle det vara för någon med längre ben att ena byxbenet släpar i marken medan strumpan syns under kanten på den andra... Eller var det kanske byxor speciellt för låghalta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar